Rococosh Beyrutu Anlatıyor ...

By Seda Maç - 11/26/2011


Merhabalar millet sizi bilmem ama ben sizi çok özledim :)
iş için yurtdışına çıkıyorum dönücem demiştim...
işte orası Beyruttu kısa kesip, hemen anlatmaya başlıyorum:)

Bu manzarayla gitmeden önceki araştırmalarımda çok karşılaştım, oraya gidip, ben de o fotoğraftan çekmessem olmazdı =)

Beyrut manzara açısından harika biryer ,gitmek çok kolay ve rahattı. 1saat 20 dakikada gittim,1saat 35 dakikada geri döndüm:) Farklı biryer görmek isterseniz, tavsiye edebilirm
İş için gittiğim için, 3 gün toplantılardaydım, buyüzden tam anlamıyla gezip fotoğraflayamadım diyebilirim :(








Beyruta trustik amaçla gideceksiniz, El Hamra (Al Hamra)ya gidin, buranın bağdat caddesiymş dendi bana 2 toplantı arası boş vakit bulunca, hemen gittim tabiki :) yaklaşık olarak Ankara kadar biryer Beyrut, El Hamra ,ve sahil kenarı Ravşe (Raouche),görülmesi greken yerler. Taksiyle heryere sadece 10.000 Lübnan Lirası veriyorsunuz ...
Dil olarak;  Arapça,Fransızca ve İngilizcenin karışımı bir dil kullanıyorlar ,ama İngilizceyle kolay idare edilebilecek bir yer :) Buarada 1 dolar 1.500 LL olduğundan parasal açıdan da pek bir sıkıntınız olmasada fiyat açısından tekstil ürünleri Türkiyeden pahalıydı  =)

El hamra da; oraya da girmeliyim ,burasıda ilginçmiş, denebilen kafeler var =) gidince hamra cafeye, keyf kafeye ve grand kafeye uğrayın kesinlikle =)

çok beğendiğim bir cafe daha...

Alışveriş yönünden Türkiyede ne görüyorsanız karşılaşmanız mümkün, sadece etiketleri çok farklı. Tüm para birimlerine yer verebilmek için ,çok büyüktü :P El Hamra, cadde boyunca mağaza ve cafelerle dolu olduğundan, yerlere yıldızlar eklemişler yıldızını gördükten sonra biraz ilerleyince o mağazayı görüryorsunuz :) benim gibi alışverişkoliklere yardımcı olmuş bu :D








Diğer cafe ve restaurantlar oldukça lükstü ,biraz daha beyrutumsu, biraz daha otantik kafe istedim. grand cafeyi tavsiye ettikler ...  neredeyse her sokak başında starbucks,dunkin donats,gloria jeans ,kfc ye rastlıyorsunuz, yemek yönünden bilmediğim şeyi yiyip içemem ! diyenlere müjdem olsun :)
Kendi yemeklerine gelince; neredeyse hiç sulu yemekleri yok, ama yemekten önce mutlaka zeytinyağı geliyor sofraya ,yedikleri herşeyin üstüne yağ döküyorlar , Humuslarını kesinlikle deneyin ;)



 
mırra denedim denediğime pişmanmıyım ? evet :D benim gibi kremalı kahve sevenlerdenseniz denemeyin ;)
buarada KFC sana sesleniyorum =) karides menünden türkiyeye de isterim :)

mutlaka gitmeniz gereken yerlerden ;)





Beyrut sahilini çok sevdim ama bizdekinden tek farkı aşırı lüsk arabalardı taksiler bile mercedes falandı evlerine zengin kesim hariç çok önem vermeseler bile arabalarına aşırı düşkün insanlar...


sahil boyunca adım başı bu çiniden santranç oynadıkları değişik desenli banklara ,nargilecilere ve nargile molası vermişlere, ve de çok şaşırdığım bizim ağzımızı bile sürmediğimiz ,halk arasında EŞŞEK BAKLASI denen :) işte o baklanın içinden, bulamaçımsı,içne limon ve meyve dilimleri atılan , bir çorba satılıyorlard
ı ve bayıla bayıla içiyorlardı =) sizin için fotoğrafladım ama içtim mi? hayır :)

işte nargile molası vermiş insanlar ve...

bakla çorbacısı...

çok zengin kesim harika evlerde oturuken,  ara sokaklarda ..


bunun gibi bir yurtla karşılaştım...



pek fazla kombin fotoğraflayamadım toplantılardan kurtulup ta odama geldiğimde balkonumda ne giydiysem bloğum için böyle fotoğrafladım ...


hava 22 derece diyen hava durumuna teesüflerimi sunuyorum :) siz aldanmayın mutlaka yanınıza kalın bir şeyler alın :)


neyseki H&M imdadıma yetiştide bu pançoyla donmaktan biraz olsun kurtuldum..
oradakilerin moda anlayışına gelince oldukça modayı takip ediyorlar diyebilirim ,süse çok önem veriyorlar hatta hepsinin saçları kabarıktı , %80 i makyajlıydı ve miniler şortlar giymekten çekinmediklerini farkettim :) kızları çok güzeller ama erkekleri hakkında öyle bir şey diyemicem :) fransız ,hint ortak yapımı brezilya dizisi izler gib dolandım sokaklarda : D burada sakın türk olduğunuzu belli etmeyin  =) özellikle taksicilere :) çünkü taksiyi durdurup sarılıcak kadar aşırı derecede samimi insanlar =)








son olarak, manzara açısından gündüzü başka gecesi başka güzeldi....
sevgiler...
:* Rococosh

  • Share:

You Might Also Like

28 yorum